Usługę aktywować można poprzez wejście do zakładki „Twoje dane” używając panelu bocznego. Następnie po naciśnięciu w przycisk „Uwierzytelnienie dwuetapowe”, system przeniesie użytkownika do ekranu inicjalizującego usługę z przyciskiem „Aktywuj”. Po naciśnięciu „Aktywuj” system przekieruje użytkownika do okna akceptacji adresu e-mailowego. Po ponownym naciśnięciu „Aktywuj” usługa zostanie aktywowana. 

Usługę dezaktywować można poprzez wejście do zakładki „Twoje dane” używając panelu bocznego. Następnie po naciśnięciu w przycisk „Uwierzytelnienie dwuetapowe”, system przeniesie użytkownika do ekranu inicjalizującego usługę z przyciskiem „Wyłącz usługę”. Po naciśnięciu przycisku usługa zostaje wyłączona. 

Oznacza to, że zmienia się system dystrybucji biletów, poza tym ceny biletów oraz trasy autobusów pozostają bez zmian. Bilety będzie można teraz kupić w kasowniku w pojeździe, nie będzie możliwości zakupu biletu u kierowcy. W pojeździe nie będzie można płacić gotówką, a EM-karty przestają obowiązywać.

 

 

Opłata dodatkowa za jazdę bez biletu wynosi 70-krotność ceny pełnego biletu czasowego 30-minutowego, gdy płatność opłaty dodatkowej następuje w terminie powyżej 7 dni – 280 zł, 60-krotność ceny pełnego biletu czasowego 30-minutowego, gdy płatność opłaty dodatkowej następuje w terminie do 7 dni – 240 zł.

 

W kasownikach zamontowanych w pojazdach, w stacjonarnych automatach biletowych (zlokalizowanych na terenie Wrocławia), na stronie www.urbancard.pl (okresowe), w aplikacji mobilnej URBANCARD i aplikacjach partnerów, w stacjonarnych punktach sprzedaży we Wrocławiu i w Gminach, w Biurach Obsługi Klienta URBANCARD