Bilety zakupione w aplikacji przypisane są do unikalnego identyfikatora instancji aplikacji na urządzeniu mobilnym. Każdorazowe odinstalowanie aplikacji Urbancard i ponowna jej instalacja powoduje zmianę tego identyfikatora.

Dlatego po ponownej instalacji aplikacji Urbancard , zakupione wcześniej bilety nie będą widoczne.

Analogicznie jest w przypadku przywrócenia urządzenia mobilnego do ustawień fabrycznych.

Przeniesienie biletu na nowo zainstalowaną  aplikację w przypadku reinstalacji aplikacji Urbancard lub przywrócenia ustawień fabrycznych jest możliwe tylko dla biletów 7-dniowych i dłuższych i wymaga wizyty w BOK.

Na tej stronie głównej Portalu URBANCARD dostępny jest przycisk „HISTORIA BILETÓW NABYTYCH W KASOWNIKACH”. Po jego kliknięciu pojawi się okno zawierające pola do wprowadzenia danych karty. W odpowiednich polach danych karty należy wprowadzić kolejno pełny numer karty oraz datę jej ważności a następnie wybrać przycisk „Zweryfikuj kartę”. Algorytm dostępny w Portalu URBANCARD sprawdza jedynie czy wprowadzony numer karty jest rzeczywistym czy wymyślonym numerem. Tylko po poprawnej weryfikacji wprowadzonych  danych na stronie pojawi się  przycisk „Pobierz historię biletów nabytych w kasownikach”. 

System poboru opłat działa na zasadzie odroczonej autoryzacji oraz dziennej agregacji, co oznacza że system zlicza opłaty za wszystkie zakupione bilety dokonane w ciągu jednego dnia przy użyciu danej karty. Po godzinie 24 dla każdej karty, system URBANCARD wysyła do banku polecenie obciążenia rachunku bankowego pasażera kwotą w wysokości odpowiadającej łącznej wartości zakupionych biletów. Okres agregacyjny to data, dla której zostaje naliczone sumaryczne obciążenie konta karty za wykonane w ciągu doby transakcje.

Aby w bezpieczny sposób sprawdzić historię biletów w Portalu URBANCARD rekomendujemy używać przeglądarek wyłącznie w wersji aktualnej, wspieranej przez system operacyjny twojego komputera lub urządzenia mobilnego.

Zalecane najpopularniejsze przeglądarki to:
Google Chrome w wersji od 90.x.x.x
Mozilla Firefox w wersji od 72.x.x.
Samsung Internet Browser w wersji od 9.x.x.x
Opera w wersji od 66.0.x.x  
Safari w wersji od 14.1
Edge w wersji od 90.x.x.x

W celu zgłoszenia wniosku o zdalne anulowanie biletu okresowego prosimy o pobranie, wypełnienie i odesłanie skanu wypełnionego formularza na w adres email bok@urbancard.pl.

Realizacja wniosku dotyczyć będzie wyłącznie kompletnie wypełnionych formularzy.

Dla zgłoszeń, które wpłynęły w dniu bieżącym do godziny 14.00 – bilet anulowany będzie w dniu zgłoszenia.

Dla zgłoszeń, które wpłynęły w  dniu bieżącym po godzinie 14.00 – bilet anulowany będzie następnego dnia roboczego.

Przy anulowaniu biletu, po rozpoczęciu jego ważności, zostanie pobrana opłata manipulacyjna w wysokości 20% wartości zakupionego biletu.

Zwrot środków z tytułu anulowania biletu w postaci przelewu na konto bankowe podane w dyspozycji przelewu, realizowany będzie w czasie do trzech dni roboczych po dokonaniu anulowania biletu.

Pobierz formularz

Karta URBANCARD EP  służy jako identyfikator poświadczający nabycie przez Pasażera biletów okresowych, jak również umożliwia również kodowanie Elektronicznej Portmonetki i może być nośnikiem innych usług.  

Aby korzystać z URBANCARD EP należy zakupić elektroniczny bilet okresowy wrocławskiej komunikacji zbiorowej, który będzie przypisany do danej karty URBANCARD EP
lub zakodować na niej środki na Elektroniczną Portmonetkę.

Zakupu elektronicznego bilet okresowego, przypisanego do danej URBANCARD EP  dokonać można w Automatach Biletowych, Punktach Sprzedaży i w sklepie internetowym www.urbancard.pl.

Bilet okresowy zakupiony w nowym sklepie www nie wymaga kodowania na karcie URBANCARD i URBANCARD EP. Zakodowania na karcie URBANCARD EP wymagają natomiast zakupione środki na Elektroniczną Portmonetkę. Zakupione w sklepie internetowym środki na Elektroniczną Portmonetkę można zakodować na Karcie URBANCARD EP w Automatach Biletowych, Punktach Sprzedaży i Kasownikach Biletowych.

Elektroniczna Portmonetka pozwala na zakup biletów jednorazowych i czasowych bezpośrednio w nowych Kasownikach Biletowych, w pojazdach komunikacji miejskiej we Wrocławiu.

Kartę URBANCARD lub URBANCARD EP, do której przypisany został zakupiony bilet należy mieć przy sobie w czasie korzystania z przejazdów Wrocławską Komunikacją Zbiorową i okazywać do kontroli osobom uprawnionym do kontroli biletów.

Kliknij tutaj aby złożyć wniosek przez Internet

 

Za pierwszym razem użycia takiej karty w systemie, terminal biletowy dokona jej autoryzacji. Jednakże w przypadku, gdy system nie będzie w stanie obciążyć konta z powodu braku środków lub za niskiego poziomu limitów, karta zostanie wpisana na listę kart zablokowanych w systemie OPS. Każdorazowa następna próba użycia w systemie OPS karty wpisanej na listę kart zablokowanych będzie skutkowała odmową i brakiem autoryzacji. W momencie zbliżenia karty płatniczej do Kasownika Biletowego na ekranie wyświetli się informacja „Karta zastrzeżona. Proszę zgłosić się do Biura Obsługi Klienta”.

W takiej sytuacji pasażer powinien:

  1. Jak najszybciej uzupełnić środki na koncie bankowym powiązanym ze zbliżeniową karta płatniczą. System biletowy automatycznie ponowi zapytanie do banku wydawcy karty płatniczej o dostępność środków odpowiednio po 1., 14., 23. dobie dla kart Mastercard/Maestro, w  przypadku kart Visa - po 1. i 14. dobie od momentu zrealizowania transakcji w Kasowniku Biletowym, dla której wystąpiła odmowa z uwagi na brak środków.  W momencie skutecznego ściągnięcia zaległych środków, system biletowy automatycznie usunie kartę płatniczą z listy kart zastrzeżonych i pasażer będzie mieć możliwość realizacji kolejnych transakcji.
  2. Alternatywnie pasażer może się udać do jednego z 4 Biur Obsługi Klienta, zweryfikować jaki jest obecny stan zaległości w systemie biletowym z tytułu nieuregulowanych transakcji oraz opłacić transakcje. Operator BOK po uregulowaniu zaległości przez klienta dokona ręcznego odblokowania karty w systemie biletowym i pasażer będzie mieć możliwość realizacji kolejnych transakcji.