Informację o dacie ważności zakupionego biletu przypisanego do URBANCARD EP można znaleźć na potwierdzeniach zakupu biletu wydawanych przez sprzedawców lub drukowanych w stacjonarnych Automatach Biletowych. Ważność biletu można również sprawdzić u kontrolerów biletowych, w Kasownikach Biletowych,  stacjonarnych Automatach Biletowych, u sprzedawcy w Punkcie Sprzedaży biletów lub po zalogowaniu się na stronie internetowej www.urbancard.pl

 

Integralnym elementem aplikacji jest PLANER PODRÓŻY, który umożliwia zaplanowanie podróży Komunikacją Miejską we Wrocławiu, ale także piechotą, rowerem, czy autem. Zaplanowana trasa wyświetlana jest na mapie, pod którą prezentowane są wskazówki dojazdu obejmujące czas dojścia do przystanku, czas i miejsce ewentualnych przesiadek, dojście z przystanku końcowego do wskazanej lokalizacji. Informacje dotyczące czasu przejazdu i przesiadek generowane są na podstawie aktualnego rozkładu jazdy.

Jeżeli użytkownik ma już zaplanowaną podróż, a interesuje go tylko aktualny rozkład jazdy, aplikacja umożliwia wyświetlenie rozkładu jazdy dla wskazanej linii. W tym celu należy wybrać opcję ZOBACZ ROZKŁAD, dostępną w ramach PLANERA PODRÓŻY.

 

Kod weryfikacyjny jest wysyłany  w treści wiadomości SMS na wskazany, w pierwszym kroku procesu rejestracji, numer telefonu i wymagany jest do wprowadzenia w drugim kroku procesu rejestracji.  Weryfikacja numeru telefonu kodem weryfikacyjnym jest niezbędna do uzyskania dostępu do funkcjonalności aplikacji.

 

Aplikacja oferuje możliwość ustalenia nowego hasła. W tym celu należy na ekranie logowania wybrać opcję: Nie pamiętasz hasła? Na wskazany w procesie rejestracji adres e-mail zostanie wysłany link do formularza umożliwiającego ustalenie nowego hasła oraz numeru PIN do aplikacji mobilnej.

 

Aplikacja umożliwia zakup szerokiej oferty biletowej, dostępnej na ekranie BILETY, w zakładce PEŁNA OFERTA. Najprawdopodobniej interesujący bilet nie został odnaleziony, gdyż domyślną zakładką ekranu BILETY, jest wąska oferta biletów POLECANYCH.

Aby dodać bilet z PEŁNEJ OFERTY do zakładki POLECANE, należy wykonać gest przesunięcia w prawo biletu na liście PEŁNA OFERTA  (na systemie iOS, gest należy wykonać w lewo, a z pojawiających się opcji wybrać dodanie pozycji do polecanych).

Analogicznie z zakładki POLECANE można usunąć bilet, wykonując analogiczny gest na liście biletów POLECANE. Usunięty z ww. zakładki bilet nadal będzie dostępny na liście PEŁNEJ OFERTY.

 

Aplikacja umożliwia opłacenie biletu zarówno z uprzednio przedpłaconej portmonetki punktowej, jak i z wykorzystaniem popularnych bezpośrednich metod płatności zaimplementowanych w komponencie płatniczym DOTPAY: Karta płatnicza/kredytowa, Przelew Pay-By-Link, Master Pass, BLIK. Wybór pomiędzy przedpłaconą portmonetką, a komponentem DOTPAY odbywa się na ekranie zakupu biletu. Wybór pomiędzy metodami DOTPAY możliwy jest po wybraniu ww. komponentu, jako metody płatniczej i odbywa się na ekranie kolejnym, po ekranie zakupu biletu.

 

Aby okazać zakupiony bilet do kontroli należy przejść do ekranu KONTROLA/MOJE BILETY i wybrać bilet w sekcji AKTYWNE. Wyświetlony zostanie ekran kontroli biletu, zawierający kod QR, który należy okazać kontrolerowi. Jeżeli telefon wspiera technologię NFC, kontrola biletu możliwa jest poprzez przyłożenie telefonu, z aplikacją uruchomioną na ekranie kontroli, do urządzenia kontrolerskiego.

 

Jest to czterocyfrowy numer identyfikacyjny pojazdu Komunikacji Miejskiej, nadrukowany zarówno na zewnątrz, jak i we wnętrzu pojazdu, w widocznym miejscu. Wprowadzenie numeru bocznego pojazdu jest wymagane w przypadku zakupu biletu jednorazowego.

 

Aplikacja umożliwia zakup biletu okresowego, w tym okresowego imiennego. Zakup biletu odbywa się on w sposób analogiczny do pozostałych biletów. Na ekranie zakupu biletu imiennego należy wybrać z listy rodzaj dokumentu tożsamości. Bilet wystawiony zostanie dla użytkownika o imieniu i nazwisku zarejestrowanym w aplikacji.

Kontrola biletów odbywa się w sposób analogiczny, do pozostałych biletów (skanowanie kodu QR lub wykorzystanie NFC), dodatkowo kontroler poprosi o okazanie dokumentu tożsamości, którego rodzaj został wskazany w procesie zakupu, celem weryfikacji imienia i nazwiska pasażera.